Kajsa Larsson - Singer songwriter, trubadur, sångerska/Bröllop och högtider /Så här bokar du band eller artist till din fest

Så här bokar du band eller artist till din fest

Så här bokar du band eller artist till din fest. Frågor och svar från publik

Så här bokar du band eller artist till din fest

Så här bokar du band eller artist till din fest! Här har jag samlat frågor och svar på de vanligaste funderingarna som brukar dyka upp när artist eller band ska bokas, och hur du gör för att boka trubadur/singersongwriter Kajsa Larsson, duon Karin & Kajsa och coverbandet Floor Filler Band. Tveka inte att höra av dig om du undrar något. Det finns inga dumma frågor!

Letar du trubadur, sångerska eller band till ditt bröllop? Planerar du en fest och behöver hjälp med vad du behöver tänka på inför bandbokningen? Då har du kommit rätt!

Hur bokar jag?

Ring eller maila Kajsa, så kontaktar hon er så snart hon kan. Tel 0739771972 Mail kajsa@kajsa-larsson.se Kom ihåg att lämna ditt telefonnummer. Det hon behöver veta är:

  • Datum och ort
  • Lokalens storlek och antal gäster
  • Eventuell befintlig ljud- och ljusutrustning i lokalen
  • Speltid och eventuella önskemål
  • Om singer songwriter, trubadur, duo eller coverband önskas

När alla detaljerna är bestämda skickar Kajsa ett mail med det som vi har kommit överens om.

Måste jag boka direkt?

Nej. Ring gärna och berätta om ditt evenemang och ställ frågor i ett förutsättningslöst telefonsamtal. Tel. 0739771972

Hur länge spelar ni?

Ett vanligt upplägg är 2x50min eller 3×45 min, men vi anpassar oss förstås efter era önskemål.

Vad kostar det?

Det beror på speltid, kringkostnader och eventuell mängdrabatt. Hör av dig och berätta om ditt event så återkommer Kajsa med prisförslag.

Vad är kringkostnader?

”Dolt” arbete och kringkostnader ingår som regel i offerten. Dessa varierar beroende på tillfälle och därför är det viktigt att vi stämmer av med varandra vad just er tillställning har för behov och förutsättningar. Det handlar exempelvis om:

  • Transport av musiker och utrustning
  • Ljud- och ljusutrustning
  • Uppsättning, ljudkontroll, nedtagning
  • Ev. övernattning
  • Ev. önskemål kring repertoar

Spelar du/ni på vigsel?

Ja, vid överenskommelse. Antingen tillsammans med kantorn, eller med eget komp (gitarr eller piano). Lämna kontaktuppgifter till kantorn, så tar Kajsa kontakt för att planera rep och stämma av kring noter.

Ordnar ni en utomhusvigsel är det viktigt att ni ser till att det finns en strömkälla där vi ska spela, så att ljudanläggningen och instrument kan få ström. Ett 220 V uttag med två kontakter är tillräckligt.

Spelar du/ni brudvalsen?

Ja det kan vi göra. Säg till vid förfrågan att ni önskar att vi spelar brudvalsen, så tas det med i beräkningen av offerten. Meddela i god tid, senast 2 veckor, innan bröllopsfesten vilken låt ni önskar. Vi kan självklart också ge förslag på brudvals!

Hur lång tid innan festen börjar behöver bandet vara på plats för att rigga och soundchecka?

Rekommendationen är att detta görs innan gästerna kommer på plats, så att festen inte störs av ljudet eller av att vi bär in utrustning. Vid riggning behöver även jag/vi parkera bil och ev. släp så nära spelplatsen som möjligt.

Coverband/band: Ungefär 3.5 timmar innan gäster kommer, behövs för riggning av instrument, ljudutrustning, ljus och soundcheck.

Duo: Ungefär 2 timmar  innan gäster kommer, behövs för riggning av instrument, ljudutrustning, ljus och soundcheck.

Trubadur: Ungefär 1 timma innan gäster kommer, behövs för riggning av instrument, ljudutrustning, ljus och soundcheck.

Ingår ljudanläggning och mikrofon till tal?

Ja, ljudanläggning ingår under spelningen om vi bestämmer det. Den tas dock ner när spelningen slutar. Vill ni ha möjlighet att ha hög musik efter bandet slutar behöver ni själv ordna med en alternativ ljudanläggning just till det. Det går bra att använda bandets ljudanläggning till mingelmusik eller liknande efter soundcheck. Enklast är om ni tar med egen enhet med 3,5 mm-ingång. Ha gärna en person i sällskapet (t.ex. toastmaster) som är ljudansvarig och som kan stämma av med någon i bandet om hur ljudet sköts, så att inga inställningar från soundchecket går förlorade.

Säg till om ni behöver en mikrofon till tal, så ordnar vi det.

Behöver ni ha en egen loge?

Nej, men gärna! Det underlättar om det finns ett utrymme där artist/erna kan klä om och där man kan sitta ned. Så ett rum med stolar och tillgång till toalett och spegel uppskattas, även om det delas med andra. Berätta även gärna om det finns möjlighet att utnyttja kylskåp och micro, så kan vi planera hur och var vi kan äta under dagen.

Spelar du/ni i hela Sverige?

Ja. Vi utgår från Stockholm och Nyköping, men kan ta oss överallt efter överenskommelse. Orter långt från Stockholm kräver dock god framförhållning. Tidigare har spelningar varit i till exempel Göteborg och på Öland.

Har du/ni F-skatt?

Ja.

Får jag dela bilder och videor på dig/er under spelningen?

Ja, gärna!  Tagga mig/oss gärna och använd hashaggarna #kajsalarsson #karinochkajsa #floorfillerband

Facebooklänkar: https://www.facebook.com/kajsaspage

https://www.facebook.com/karinochkajsa

Instagramlänkar: http://instagram.com/kaisr

https://www.instagram.com/floorfillerband

Vad händer om någon blir sjuk?

Vi förbehåller oss rätten att byta ut musiker eller ändra antal bandmedlemmar eller instrumentuppsättning i händelse av sjukdom. Om trubadur, duo eller band behöver ställa in på grund av sjukdom gör vi självklart vårt bästa för att hjälpa till att hitta en jämförbar ersättare. Bokningar som ej avbeställts 72 h innan aktuellt speldatum debiteras med fullt pris.

Inga kommentarer ännu

Lämna en kommentar!